Montessori
Doprava zdarma

Moyo Montessori Růžová věž z bukového dřeva

Růžová věž je smyslová Montessori pomůcka, která se skládá z 10 růžových dřevěných kostek o velikosti od 1 cm3 do 10 cm3. Určena k vnímání rozměru ve třech dimenzích. Bukové dřevo je tvrdší, odolnější vůči nárazům.
EAN: 8596027004012
Kód 1: SMVP0047_JS-S010
1 505 Kč cena s DPH
poslední 1 ks
K vyzvednutí na prodejně v Hradci Králové 1ks
- +
ks
Popis produktu
Parametry
Podobný/Alternativní produkt
Videa

Růžová věž je smyslová Montessori pomůcka, která se skládá z 10 růžových dřevěných kostek o velikosti od 1 cm3 do 10 cm3. Určena k vnímání rozměru ve třech dimenzích.

Materiál:

  • Bukové dřevo je tvrdší, odolnější vůči nárazům.

Velikost kostek se liší ve třech rozměrech:

  • délka, šířka a výška

  • Jejich objem se progresivně zvětšuje algebraickým způsobem 3. mocniny. To znamená, že velikost nejmenší krychle je 1 cm3, další krychle je 8x větší a další je 27x větší než nejmenší atd. Nejmenší krychle má délku hrany 1 cm (objem 1 cm3), největší krychle má délku hrany 10 cm (objem 1000 cm3).

Kontrola chyby: 

  • Vizuálně pohledem

Přímý cíl: 

  • Vizuální diskriminace velikosti

Nepřímý cíl:

  • Zdokonalení pohybu umístěním kostek na sebe jedním pohybem ruky

  • Koordinace oko-ruka

  • Koncentrace

  • Matematická příprava

Jazyk: 

  • Pojem “malá” a “velká” včetně jejich komparativů a superlativů

Poznámka: 

  • V jednoduchosti je krása. Jednobarevnost kostek umožňuje dětem se soustředit na danou kvalitu a neodvádí jejich pozornost jinam. Růžová věž dává skvělou nepřímou přípravu na práci s matematickými pomůckami, rozvíjí matematickou mysl dítěte.

Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.

Růžová věž je symbolem všech Montessori pomůcek. Její jednoduchost a krása jde příkladem klasičnosti těchto pomůcek. Je to smyslová pomůcka, při které dítě velmi rychle pochopí, že se pracuje pouze s velikostí. Jediný rozdíl mezi všemi kostkami je délka jejich hrany. Když s ní dítko začne pracovat, zjišťuje, že se kostky liší také svou váhou. Většina smyslových materiálů připravuje dítě na pozdější práci v matematice. 

K čemu je růžová věž dobrá? Dítě vizuálně, ale i hmatem, vnímá velikost, což postupně vede k abstraktnímu chápání velikostí a následnému inteligentnímu sledování velikosti v prostředí okolo. Rozvíjí se schopnost soustředění, koordinace pohybu, samostatnost. Dítě se učí vnímat posloupnost. Nepřímo věž připravuje na desítkovou soustavu v matematice. Trochu zajímavostí okolo... K dispozici je deset kostek, protože 10 je základem našeho číselného systému. Největší kostka by obsáhla 1 litr vody, nejmenší 1 krychlový centimetr. Dítě se nepřímo připravuje i na koncept třetí odmocniny!

A jaký je základní pracovní postup? Ukážeme dítku, kde jsou kostky uložené na poličce. Krychle z poličky přeneseme na kobereček (po jedné) a tam je necháme promíchané. Řekneme dítku, že se budeme snažit z kostek postavit věž, od největší kostky, až po tu nejmenší. Vezmeme si největší krychli a můžeme ji poměřit s ostatními - přistavíme ji k druhé krychli tak, aby se dotýkaly a prstem přejedeme z větší na menší. Poté ji umístíme do levého dolního rohu koberce (aby se dítko mohlo držet hrany koberečku). Stejně pak přiložíme i další krychle, až po nejmenší. Věž potom rozebereme zase jednu kostku po druhé, abychom dítku ukázali, že věž jen tak nezbortíme, ale že vezmeme do ruky opět každou kostičku zvlášť. Kostky se dají umístit doprostřed (opravdu vznikne rovná, ze všech stran symetrická věž), nebo se dají skládat k jednomu rohu (tím vzniknou potom dvě 1cm široké hrany po stranách krychlí).

Chybu dítko pozná pohledem, nebo může po řadě krychlí přejet prstem (hmatem by poznal, když by někde byl nějaký větší schod), případně se dá ke každému schodu přiložit nejmenší krychlička.

Dalšími variacemi mohou být:

  • Stavění kostek horizontálně (vedle sebe) – opět buď na střed, nebo do jedné linie.

  • Řazení kostek poslepu, jen pomocí hmatu

  • Přiřazování kostkám čísla od 1 do 10.

  • Hra „zmizení jedné kostky“ – kdy učitel jednu kostky z řady vyndá a dítko se snaží zjistit, kde v řadě kostka chybí.

  • Můžeme zkoušet, zda je možné stavět dvě stejně velké pyramidy... nebo i tři?

  • Stavení krychlí na kartičky s jejich půdorysy. (Kartičky půdorysů lze zdarma stáhnout)

  • Stavení různých obrazců  z krychlí - podle návodů, nebo bez nich. 

Balení: 1 ks
Věk: Od 3 let

Montesori - Sensorial - Visual Sense - Pink Tower

child with pink tower

Načítám